1

Jak zdobyć klientów i utrzymać pozycje na rynku?

Na rynku możemy znaleźć setki lub nawet  tysiące książkowych i internetowych poradników marketingowych. Zawierają one rozmaite zasady i przepisy na sukces, mówią jak prowadzić firmę, jak zdobywać klientów i utrzymać silną pozycję na rynku. Gdy się nad tym zastanowić i choćby pobieżnie je zanalizować, wszystkie są bardzo podobne.

Nie wystarczy dobry pomysł
Każdy poradnik proponuje innowacyjne podejście do tematu i wyjątkowe rozwiązanie, które z pewnością zaowocuje sukcesem. Większość z tych poradników sugeruje, że najlepiej samodzielnie zająć się marketingiem swojej firmy, zamiast zlecić to profesjonalistom. Czy taki pomysł zawsze się sprawdza? Oczywiście małe firmy, zwłaszcza na początku swojej działalności, kiedy skuteczny marketing jest najistotniejszy, nie dysponują odpowiednimi środkami, które mogłyby przeznaczyć na opłacenie Agencji reklamowej. Nie można jednak też zaprzeczyć, że profesjonalne agencje prowadzą kampanie marketingowe na zupełnie innym poziomie. Jak więc wyjść z takiej sytuacji bez szwanku?

marketing (sxc.hu)

marketing (sxc.hu)

Najskuteczniejsze narzędzia
Należy wybrać najmniej kosztowne narzędzia. Marketing w firmie to nie tylko reklamy w mediach, banery, czy ulotki. Pamiętajmy, że te najbardziej kosztowne metody wcale nie muszą być  najskuteczniejsze. E marketing nie jest tak kosztowny, a efekty daje bardzo zadowalające zarówno w kwestii zdobycia klientów, jak i ich utrzymania. Wydawałoby się, ze nie trzeba o tym mówić, bo przecież wszyscy mamy tego świadomość i każda niemal firma, niezależnie od branży posiada swoją stronę internetową, a zwykle też profile w mediach społecznościowych.

Nie wystarczy jednak tylko założyć strony czy profilu, ale regularnie ja prowadzić, aktualizować informacje, odpowiadać na pytania odbiorców czyli potencjalnych klientów i angażować się we wszystkie dyskusje. Nie bez znaczenia jest też jakość wykonania i estetyka. Takie profesjonalne prowadzenie strony www i profilu w social media w połączeniu z dodatkowymi działaniami SEM/SEO daje zaskakująco wysokie wyniki i jest to idealne rozwiązanie dla młodych firm.

Piotr

One Comment

  1. Chyba najbardziej opłacalnym pomysłem jest skorzystanie z pomocy jakiejś dobrej agencji reklamowej, która pomoże naszej firmie wybić się i utrzymać na rynku. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *