0

Jak skutecznie dbać o stan roweru?

Rower to środek transportu, który nie należy raczej do szybkich. Używamy go głównie w celach rekreacji lub podróży w całkiem nieodległe miejsca. Zawsze można podjechać do pobliskiego sklepu na zakupy czy chociażby do pracy. Przygodę z rowerem wcale nie trzeba zaczynać od dziecka, bo nie każdy miał aż tak dobre dzieciństwo. Ważne jest, że na rower nigdy nie jest za późno i nie ma co się nad tym zastanawiać. Tylko zakup dobrego roweru może okazać się problematyczny. Ceny obecnych rowerów nie są wcale niskie i można zapłacić nieraz nawet kilka tysięcy złotych. Jednak lepiej kupić rower, który jest markowy, bo tanie podróbki mogą się bardzo szybko popsuć.

Konserwacja

Rowery wymagają chociaż częściowego zainteresowania. Nie trzeba o nie dbać każdego dnia, bo jest to w zupełności niepotrzebne. Wystarczy raz na miesiąc zainteresować się stanem roweru, a wtedy mamy gwarancję że nie zawiedzie nas przez najbliższe kilka lat. Do czynności konserwacyjnych zazwyczaj zaliczamy smarowanie łańcucha oraz zębatek. Zębatki mają to do siebie, że po jakimś czasie ząbki mogą się łamać. Odpowiednie zabezpieczenie ich smarem sprawi, że żywotność zębatki będzie dłuższa. Tak naprawdę smar kosztuje kilkadziesiąt złotych, a za zębatkę płaci się około 200, więc jest różnica. Do tego jeszcze dochodzi robocizna, bo mało kto będzie umiał sobie ją wymienić pod domem. Warto także kupić jakiś preparat na ramę rowerową, bo ona z biegiem lat także staje się narażona na korozję.

zębatka rowerowa (pixabay.com)

Przerzutki

Układ przerzutek należy do bardziej skomplikowanych i trzeba także sprawdzać jego działanie. Jeżeli przerzutki zaczną dobierać się niezgodnie ze wskazaniami, to trzeba się już tym zainteresować. Niestety z przerzutkami nie da się zbyt wiele zrobić. Wadliwy układ przerzutek kwalifikuje się już tylko do wymiany. Dobrej jakości układy przerzutek możemy znaleźć pod adresem: https://www.rowertour.com/c/75/przerzutki-przednie. Wtedy możemy być już pewni, że rower nas nie zawiedzie. Trzeba tylko raz na jakiś czas spojrzeć na stan zębatek, łańcucha, przerzutek oraz hamulców.

Albert Kosowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *