0

Sposoby promowania produktów w sklepach

Reklama w sklepach wielkopowierzchniowych ma zasadnicze znaczenie. To właśnie dzięki niej można liczyć na największe zyski oraz dodatkowych klientów. Aura zakupowa budowa jest już przed wejściem do sklepu – marketingowcy na każdym kroku będą robili wszystko, aby tylko zachęcić nas do skorzystania z możliwości zakupów. Na drzwiach sklepowych widnieje informacja, która mówi nam o tym, że robienie zakupów w tym markecie jest najlepszym wyborem, pojawiają się też materiały z promocja oraz inne sposoby na zachęcanie do wydania pieniędzy w tym właśnie miejscu. Po przekroczeniu sklepowego progu jest tylko lepiej – temperatura jest bardzo przyjemna i pozwala na zagrzanie się w zimie lub też na przyjemne ochłodzenie w trakcie lata. To powoduje, że ludzie spędzą więcej czasu w takim miejscu i nie prędko będą chcieli z niego wychodzić. Podobnie jest w przypadku zapachów. Roztaczane są aromaty, które mają kojarzyć się nam pozytywnie i zachęcać do dokonywania zakupów. Przede wszystkim jest to kawa lub pieczywo.

Praktyki popularnych sklepów

Dlatego też w ostatnich latach tak wiele sklepów zdecydowało się na to, aby zamontować piekarnie, które są na miejscu. Dzięki temu zapach unosi się przez cały dzień, a to zachęca klientów jeszcze bardziej. Do tego do naszych uszu docierać będzie przyjemna melodia, która dodatkowo będzie powodowała, że nie będziemy chcieli wychodzić z takiego miejsca bez pełnego koszyka zakupów. Takie praktyki są powszechne i możemy spotkać się z nimi w każdym wielkopowierzchniowym sklepie, gdzie do sprzedaży są setki lub tysiące produktów. Ważna jest ekspozycja towaru – powinien on dobrze się prezentować i zachęcać do tego, aby z niego móc skorzystać. Nie jest tajemnicą, że kupuje się przede wszystkim oczami. Jeżeli coś wygląda zachęcająco to zdecydujemy się na spakowanie tego do koszyka. Nawet jeżeli obok będzie leżał tańszy produkt lub też bardziej znanej marki. Dlatego też sklepy kładą coraz większy nacisk właśnie na ten aspekt.

Udana ekspozycja świeżych owoców (pixabay.com)

Udana ekspozycja świeżych owoców (pixabay.com)

Półki sklepowe

Znaczenie ma nie tylko wygląd samego opakowania na półce sklepowej, ale również cała oprawa stanowiska. Ma ona zachęcać ludzi do tego, aby zaczęli przeglądać towary. Takie rozwiązania stosowane są też w przypadku mniejszych sklepów. Idąc centrum miasta możemy zauważyć wiele sklepów, które mają bardzo zadbane i niezwykle kreatywne witryny sklepowe. Są one właśnie elementem czegoś, co nazywamy visual merchandising. Dzięki temu możliwe jest zachęcenie osoby, która potencjalnie nie jest zainteresowana nawet kupnem danego produktu. Po prostu widząc coś takiego czujemy się przekonani do tego, aby dokonać odpowiedniego zakupu. Jest to rozwiązanie naprawdę dobre, które jest w stanie przyciągać klientów. Jeżeli jakiś sklep nie zadba o dobrą prezentację z ulicy to nawet mimo rewelacyjnej oferty nie będzie w stanie przyciągnąć odpowiedniej liczby klientów. Z czasem taka firma może wydawać więcej niż zarabiać, a to jest jednoznaczne z koniecznością zamknięcia i wycofania się z rynku.

Mateusz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *